A vajdasági Hajdújárás Petőfi Sándor Általános Iskolájából három pedagógus érkezett november 6-án a mórahalmi Móra Ferenc Általános Iskolába, hogy az intézményben évek óta rendkívül nagy sikerrel működő robotika szakkörről érdeklődjenek. Több robotokkal teli terepasztalt is berendeztek számukra a gyerekek és felkészítő tanáruk, Farkas Zsuzsa.

Fejleszti a kreativitást

– Ez az értékek piaca, mindkét fél gazdagodik a mai látogatással. Ez a tevékenység új dimenziókat nyit meg a gyerekek előtt – fogalmazott a Szegedi Tankerületi Központ igazgatója, Plesovszkiné Ujfaluczki Judit, aki a robotika oktatásban betöltött szerepének fontosságáról beszélt. – A kreativitásukat fejleszti, ezt ismerhetik itt meg ma – fordult a vendégekhez. Kazi Mária intézményvezető előbb az iskolát mutatta be röviden, elhangzott: 346 diákjuk és 36 főállású pedagógusuk van.

Öt éve kezdődött

– Öt évvel ezelőtt indult a szakkör, akkor még forrást kerestünk rá. Kezdetben annyit nyertünk egy pályázaton, hogy 15 kisgyerek próbált meg programozni egy robotot – idézte fel a kezdeteket Farkas Zsuzsa felkészítő tanár, majd az évek alatt elért sikerekről beszélt. Plesovszkiné hangsúlyozta, az iskolában nélkülözhetetlen kompetencia az együttműködés, a robotika pedig ezt a készséget növeli.

Ismerkedni jöttek

– Informálódni jöttünk, mert nálunk Szerbiában még nem létezik a digitális oktatás támogatása. Én magán úton ismerkedtem meg és hallottam a mórahalmi iskolában folyó robotika szakkörről – mondta a hajdújárási Petőfi Sándor Általános Iskola tanára, Kiss Kornél, akit Kozma Szilvia és Szebenyi Boglárka kísért el a mórahalmi tanulmányútra.

A tájékoztatók után a mórahalmi diákok meg is mutatták az általuk épített és programozott robotokat működés közben.

Forrás: delmagyar.hu