A vágányok, váltók és a szükséges építmények elkészültét követően augusztus  elsején, délután 6 órakor elindult a tehervonatok közlekedése Szeged, Röszke és Szabadka között. Ezzel kerülőutat biztosítanak a Budapest-Kelebia vonal felújításához szükséges vágányzár idejére. A teljes felújításig csak korlátozott, éjszakai tehervonat-közlekedést engedélyeznek.

Borbásné Márki Márta, Röszke polgármestere stábunknak elmondta, ez egy nagy múltú, a település szélén húzódó vasútvonal, amely az Alföld-Fiume viszonylat része volt. Az állomást még az 1860-as évek végén nyitották meg. Tehát nemcsak története, de történelme is van.

Az újkori története szintén érdekes, itt elsősorban teherforgalom volt jellemző, később ez csökkenést mutatott és a személyforgalom került előtérbe. Ekkor Szeged és Szabadka között a Meggy és az Ezüstnyíl Express szolgálta ki a lakosságot.

2015-ben a migrációs helyzet miatt megszűnt a pályán a forgalom, ami egészen mostanáig szünetelt. Augusztus elsején egy új fejezet kezdődött, ami hosszú távon jelentős lesz mind a teherszállítás, mind a személyforgalom szempontjából.

A  polgármester asszony elmondása szerint a röszkei önkormányzat is kivette a részét a felújítás körül zajló teendőkből.

– Egy ilyen volumenű kivitelezési munka esetén a mi legfontosabb feladatunk az információnyújtás, a helyi polgárokkal való együttműködés. A januári, első lakossági fórumon tájékoztattuk a résztvevőket  a változásokról. Elsősorban a vasútvonal mentén földterülettel rendelkező gazdák, és a környéken élők tettek fel kérdéseket, amelyeket a MÁV képviselőivel karöltve igyekeztünk megválaszolni.

A rekonstrukció során teljesen felújítják a vágányokat, korszerűsítik a biztosítóberendezéseket, javítják az útátjárók állapotát. Borbásné Márki Márta arról is tájékoztatott, hogy a röszkei állomáson parkolókat, esőbeállókat alakítanak ki, valamint modernizálják az utastájékoztatási berendezéseket, ezen kívül tervben van zajvédő falak telepítése.

Miután lakott terület mellett húzódik a vasút, például a Deák utcánál, az ott élőktől érkeztek jelzések a zajterhelés miatt. Már az első egyeztetéskor tárgyaltam erről a szakemberekkel, sőt, azóta is többször jeleztem feléjük a problémát, egyelőre azonban nem kaptam választ arra, hol lesznek pontosan a falak és mikor állítják fel azokat. Bízom abban, hogy belátható időn belül elhárul ez a probléma is.

2023 végére a tervek szerint a teherforgalom mellett elindulhat a személyszállítás is az említett szakaszon.