A következő két évben mintegy 50 kilométer kerékpárút épülhet Csongrád-Csanád megyében. A munkák 2022 őszén vagy 2023 tavaszán kezdődhetnek, míg a már elkészült Szeged–Sándorfalva–Dóc–Ópusztaszer-bicikliutat várhatóan tavasszal adják át hivatalosan. A Homokhátság településeinek legnagyobb része érintett a kerékpárút-fejlesztésben. 2023-ra elkészülhet például a Zákányszéket Bordánnyal, illetve az 55-ös utat Öttömössel összekötő bicikliút is.

– Az időjárásra és az ünnepekre való tekintettel, valamint az Európában és hazánkban is tomboló koronavírus-járvány miatt, ami óvatosságra int bennünket, jövő tavasszal adjuk át hivatalosan a már elkészült és a bringások által birtokba vett, 1 milliárdos költségvetésű Szeged–Sándorfalva–Dóc–Ópusztaszer-kerékpárutat – közölte Gémes László, a Csongrád-Csanád Megyei Közgyűlés elnöke.

Illusztráció. Fotó: Frank Yvette

A megyei önkormányzatnak több terve van kerékpárutak fejlesztésére, építésére, melyre stratégiát dolgoztak ki, hasonló Csongrád-Csanádon kívül csak egy megyének van.

– Azt szeretnénk, hogy összefüggő bicikliút-hálózatunk legyen, mellyel a legtöbb település és a megyehatárok is megközelíthetők – tette hozzá.

Első körben 7-8 szakaszon akarnak kerékpárutat építeni – árulta el Gémes László, az ezzel kapcsolatos TOP pluszos pályázatokat január 14-ig az érintett településekkel együtt benyújtják.

– Létesül bicikliút Ópusztaszer, Baks, Csanytelek és Tömörkény között 20 kilométer hosszan, és csatlakozva a meglévő felgyői részhez Szegedről Csongrádig eltekerhetünk.

A mindszenti piactól Szegvárig, illetve a mindszenti kompig létesül bicikliút, épül Sándorfalva, Szatymaz és Zsombó, Bordány és Zákányszék, Forráskút, Üllés, valamint a megyehatár között, összekötik Öttömöst az 55-ös úttal, illetve Ásotthalomtól Kissorig is lesz, és onnan Mórahalomra már visz út.

– Az említettek mintegy 50 kilométer új utat jelentenek. Ha minden ideálisan alakul, ősszel már kiválaszthatjuk a kivitelezőt, a munkák már akkor vagy legkésőbb 2023 tavaszán startolhatnak, az összköltségvetés kalkulálhatóan 5 milliárd forint lesz – közölte Gémes László.

A következő „felvonásban” Földeák és Makó között, onnan a Maros-partig épül hiánypótló kerékpárút. Szeged és Deszk között már van, azt folytatják Klárafalva, Ferencszállás és Kiszombor felé, és onnan már van összeköttetés Makóra, vagyis oda Szegedről megszakítás nélkül tekerhetünk el. A második etapban épülne még Szegvár és Szentes, Szentes és Derekegyház, Csongrád-Bokros és a megyehatár, Kistelek és a megyehatár, valamint Domaszék és Szeged között kerékpárút.