Miniszteri kitüntetést kapott Sápi Zoltán az Üllés, Forráskút, Csólyospálos községi általános iskola intézményvezetője

1463

Kiemelkedő oktatási munkájáért Apáczai Csere János-díjat vehetett át az Üllés, Forráskút, Csólyospálos Községi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola intézményvezetője, Sápi Zoltán, aki már általános iskolás korában pedagógusnak készült.

– A pedagóguspálya az egyik legszebb pálya – hangoztatta Kásler Miklós, az emberi erőforrások minisztere a pedagógusnapi díjak átadásán a közelmúltban Budapesten, amikor többek között Apáczai Csere János-díjat adtak. Kiemelkedő hatású oktatási-nevelési, gyógypedagógiai munkájáért, illetve a pedagógiai gyakorlatot segítő kiemelkedő tudományos tevékenysége elismeréseként Apáczai Csere János-díjban részesült Sápi Zoltán is.

A tanító hatása

A kitüntetett elmondta, egy Hódmezővásárhelyhez közeli klebelsbergi tanyai népiskolába járt, a Hatrongyosi Általános Iskolába, amely már nincs meg, csak egy emléktábla áll a helyén, ahol elsős tanítója, Kapu Pálné személyiségével akkora hatással volt rá, hogy akkor eldöntötte, tanár lesz.

Informatikatanárként a mindennapokban alkalmazható tudás átadására törekszik Sápi Zoltán. FOTÓ: KUKLIS ISTVÁN

– Nem volt egyszerű, mert a szüleim műszaki pályára ösztönöztek, de nem hagytam magam eltántorítani. Kisebb kanyarral tanítóképzőt végeztem, de elvégeztem hozzá az informatika szakot is. Ez az évem a harminckettedik, 1988-tól kezdve tanítok – idézte fel pályája kezdetét.

A pedagógus szerepe

Az intézményvezető arra a kérdésre, hogy szerinte minek köszönhető az elismerés, azt válaszolta, fontosnak tartja a jó kapcsolatot a szülőkkel, tanulókkal, az önkormányzattal és a fenntartóval. A művészeti oktatás szerepe kiemelten fontos ezeken a településeken, személyiségfejlesztő hatása miatt.

Nem mit, hanem hogyan

– Elsősorban nem az a legfontosabb, mit tanítunk gyerekeinknek, hanem az, ahogy tanítjuk. Amit az iskolában tanultunk, legnagyobb részét elfelejtjük, de a jó pedagógus személyisége megmarad. Az a dolgunk, hogy az osztályunkba járó diákokat tanítsuk. Nem azokat, akiket szeretnénk, ha az osztályunkba járnának, és nem is azokat, akik régen oda jártak. Hanem azokat a diákokat, akik ebben a pillanatban ott ülnek a padsorokban – foglalta össze a tanítás lényegét Kevin Maxwell szavaival a kitüntetett pedagógus.

Forrás: delmagyar.hu