Megkezdődött a Sándorfalvától Ópusztaszerig tartó kerékpárút építése, amelynek első lépéseként kivágják a nyomvonalon lévő fákat. Mintegy 6 hektárnyi növényzet esik áldozatául az építésnek. Többségét pótolják.

Elkezdődtek a Sándorfalvától Ópusztaszerig tartó, 17,6 ki­­­lométeres kerékpárút kivite­lezési munkálatai. Az érintett útvonalon közlekedők ezt ab­­ból láthatják, hogy fakivágások kezdődtek. Mivel szinte a kerékpárút egésze növényzettel benőtt területen fut majd, látványos irtás zajlik. Többen aggodalmukat fejezték ki emiatt, ezért utánajártunk, pontosan mekkora zöldterület-csökkentést jelent majd a beruházás.

– Az út menti fák és cserjék kivágása négy különböző területet érint – mondta el Kovács Beáta, a kerékpárutat építtető konzorciumot vezető Csongrád Megyei Közgyűlés alelnöke.

– Van olyan szakasz, amely a Magyar Közút területén van. Innen a közúti igazgatósághoz szállítják el a faanyagot, hogy aztán azt szociális tűzifaként szétosszák a rászorulók között – beszélt az első lehetőségről.

Dóc és Ópusztaszer szaka­sza­­in erdőterületet érint a nyomvonal, amely többségében állami tulajdonban van. Itt körülbelül 2 és fél hektárnyi erdőt vágnak ki a szakemberek az erdészeti hatóság engedélyével. – Mivel a helyszínen nincs lehetőség a kivágott fák pótlására, ezekben az esetekben erdővédelmi járulékot kell fizetni. Ebből az összegből más területen zajló erdősítést támogatnak majd – mondta el Kovács Beáta.

Sándorfalva szakaszánál ön­­kormányzati területen halad majd át a kerékpárút, így ott a helyi jegyző engedélyével vágják ki a fákat, aki pótlási kötelezettségről is rendelkezett. Szintén Sándorfalva egyes szakaszain erdőnek nem minősülő védett és Natura 2000-es területeket is érint a beruházás. Itt a természetvédelmi hatóság járult hozzá az irtáshoz. – Ezek a szakaszok nem minősülnek erdőnek, és főleg invazív fajok találhatók meg rajta. Vagyis kivágásuk összeegyeztethető a természetvédelmi célokkal, hiszen itt a füves élőhelyek vé­­delmét kell megvalósítani – fogalmazott Kovács Beáta.

A bozót- és cserjeirtás a há­­rom településen összesen mintegy 6 hektárnyi területet érint. A növényzet kivágása után megkezdődik a tényleges útvonal kialakítása. Két szakaszra ültetnek vissza majd fákat: a sándorfalvi I. dűlő keresztezésénél és a Balástya–Dóc összekötő út keresztezése közelében kialakítandó kerékpáros pihenőhelyekre. A beruházás a tervek szerint egy év múlva, 2020 júliusára készül el.

Forras: delmagyar.hu