A Homokhátság településeinek nagy részén kerékpárút épül az idei évben

1402

Összesen 71 kilométernyi bicikliút tervezése kezdődhet meg Csongrád-Csanádban, miután forrást kapott erre a célra megyénk a kormánytól. Cél, hogy Magyarországon összefüggő, átjárható kerékpárút-hálózat jöjjön létre.

– Uniós és hazai forrásokból a következő hét évben mintegy 1500 kilométer kerékpárút épülhet Magyarországon, ehhez még erdészeti, mezőgazdasági utakon, gátakon, kis forgalmú közutakon további 4500 kilométer kitáblázását tervezik– közölte Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős kormánybiztos a kerékpározás évéhez kapcsolódó online sajtótájékoztatón. Hozzátette, ha ezek a kerékpárutak elkészülnek, akkor Magyarországon összefüggő, átjárható kerékpárút-hálózat alakul ki.

Tervezésre 4 milliárd

Kiderült, erre a célra a kormány idén 4 milliárd forintot biztosított kerékpárutak építésének előkészítésére, tervezésére, ezzel segítve a 2021-2027-es fejlesztési időszakban az infrastruktúra fejlesztésére rendelkezésre álló források gyorsabb és hatékonyabb felhasználását. A NIF Zrt. és a Magyar Közút Nonprofit Zrt. adatain alapuló számítás szerint 1 kilométer kerékpárút tervezése 3-4 millió forintra tehető, a közbeszerzési áraktól függően a 4 milliárd forint mintegy 1200-1400 kilométer kerékpárút megtervezésére lesz elegendő.

Az Aktív Magyarország honlapon közzétette adatok szerint Csongrád-Csanád megyében összesen 71 kilométernyi új bicikliút tervezése kezdődik meg. A bicikliút-építésről Gémes László, a Csongrád-Csanád Megyei Közgyűlés elnöke is beszélt lapunknak korábban, ugyanis decemberben 112 millió forintot kapott a megye a kormánytól a tervek elkészítésére, de további támogatás is várható.

Épül a Kissori úti kerékpárút Mórahalmon Fotó: Móra-Net Tv

Összekötnek

Céljuk az, hogy a következő 5 évben összekössék Makót Nagylakkal és Köveggyel, pótolják a hiányzó szakaszokat Kiszombor és Szeged, Ásotthalom és Kissor, Üllés és Pusztamérges, Röszke és Szentmihály, Szentes és Mindszent, Maroslele és Földeák, Szeged és Szatymaz, Zsombó és Szeged, illetve Bordány és Zákányszék között. Továbbá hogy megépítsék a hiányozó részeket az új és a régi röszkei határátkelők felé.

Hídkérdés Szentesnél

Az egyik legfontosabb be­­ruházás a Szentes és Csongrád közötti közúti Tisza-hidat érinti, itt ugyanis a kerékpáros-elvezetést szeretnék megoldani, hiszen évről évre egyre több biciklis baleset történik a hídon. Ezeket az útszakaszokat uniós támogatottságú pályázatokból tervezik végrehajtani.

A kerékpárutak többségének tervei az év közepére készülhetnek el, míg a hosszabb egyeztetést igénylő tervek pedig legkésőbb az év végéig. Ezt követően 2022 tavaszán indulhat el számos helyszínen a kivitelezés.

Forrás: delmagyar.hu