A koronavírus-járvány miatt hirtelen piacvesztést elszenvedő cégeket fogja segíteni a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara új internetes oldala, a NAK Piactér. A vállalkozói (B2B) platform élelmiszer-termelőket, -előállítókat, kistermelőket köt össze felvásárlókkal, kereskedőkkel, a NAK utóbbiak közül különösen is számít a nagy forgalmat lebonyolító kiskereskedelmi láncokra. A NAK Piactér adatbázisába már jelentkezhetnek az érintett cégek, valamint a webes fejlesztés elkészülte előtt is összeköti már a jelentkezőket a kamara.
A koronavírus gyors terjedésének megfékezése érdekében tett korlátozások, a HORECA szektor kiesése, illetve sok esetben a helyi piacok bezárása miatt sok élelmiszer-termelő, -előállító, valamint kistermelő piacvesztéssel szembesült, részben vagy egészében elveszítette termékeinek piacát. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) elkötelezett tagjai segítése mellett, így a piaci kereslet és kínálat összekapcsolásával, egy vállalkozói (B2B – Business to Business) platform elindításával is segíteni kíván az értékesítési nehézségek leküzdésében.
A NAK Piactér nevű, jelenleg – gyorsított ütemű – fejlesztés, kialakítás alatt lévő platform célja egy olyan – termékkörökre, mennyiségre, földrajzi területre keresési funkcióval rendelkező – online felület létrehozása, amely lehetővé teszi az élelmiszer-termelők, -előállítók, illetve a kereskedők, felvásárlók közötti közvetlen kapcsolatfelvételt. Ennek a rendszernek az adatbázisába már jelentkezhetnek az érintettek, és a jövőben is folyamatosan várjuk a jelentkezésüket. Mivel ezen a platformon vállalkozások közötti üzleti kapcsolat kialakítása a cél, a kamara elsősorban olyan élelmiszer-termelők, -előállítók jelentkezését várja, amelyek kereskedelmi mennyiségű termékkel rendelkeznek.
Amelyik vállalkozás részt kíván venni a programban, a jelentkezés feltételeiről bővebb információt itt talál: www.nak.hu/piacter. A feltételeknek eleget tévő jelentkezőket a kamara – a webes fejlesztés megvalósulásáig is – összehozza egymással.
Azaz már most is segít a NAK azzal, hogy a beszűkült piaci helyzetben, termékfelesleggel rendelkező kamarai tagoknak az értékesítési nehézségei csökkenjenek, a felvásárlók, kereskedők növelhessék a hazai beszállítóik körét, a kiskereskedelemben nőjön a helyi termékek aránya, továbbá csökkenjenek a tranzakciós költségek.
Mindemellett a NAK továbbra is kéri az önkormányzatokat, hogy ne zárják be a település piacait, vagy aki megtette, nyissa újra azokat. A piacoknak most még nagyobb a szerepük a helyi termékértékesítésben, mint valaha. A kamara kéri, hogy ne korlátozzák többek közt a dísznövények, palánták, a helyi élelmiszerek, az őstermelői áruk forgalmazását, segítsék ezzel is a településük, térségük termelőit, élelmiszer-előállítóit. A piacok az áruházaknál is biztonságosabbak lehetnek, a szabályok betartásával.
Forrás: nak.hu