Megújul a Szegedet és Szabadkát összekötő vasútvonal, melynek munkálatai az országhatár és Röszke közötti vonalon már megkezdődtek. Két évre elosztva, több mint 40 milliárd forintot hagyott jóvá a kormány a Szeged-Rendező–Röszke-országhatár vasútvonal rekonstrukciójára. A részletekről január 27-én tartottak a kivitelező és a MÁV Zrt. munkatársai lakossági fórumot Röszkén.
A Szeged–Szabadka-vasútvonal egy egyvágányú, nem villamosított vasútvonal volt a Dél-Alföldön, Magyarország és Szerbia területén. A magyarországi 15 km hosszú szakasza Szeged és Röszke országhatár között a MÁV 136-os számú vonalát alkotta. A vasútvonalon 2015. november 10. óta nincs forgalom. A vasútvonal-besorolás alapján nemzetközi törzshálózati vonalnak számított, azonban jellemzően kishatárforgalmi közlekedés folyt csak rajta, mivel a szerbiai szakasz műszaki állapota nem tett lehetővé komoly teherforgalmat.
2014-ben európai uniós támogatással elkészültek a vonal felújításának engedélyezési tervei és a kapcsolódó Szabadka–Baja-vasútvonal újjáépítésére vonatkozó környezetvédelmi és településfejlesztési vizsgálatok. A tervek szerint Szeged és Szabadka szerint a pálya 160 km/h sebességre lenne alkalmas, a vonatok engedélyezett sebessége pedig 120 km/h lenne.
2015 nyarán a vasútvonal határszakasza a Magyarország felé irányuló menekülthullám egyik legfontosabb határátlépési pontja lett. 2015. augusztus 28-án a MÁV-START a Szeged–Horgos közötti napi 2 vonatpár forgalmát ideiglenesen leállította, mert a síneken gyalogló emberek miatt a vasúti közlekedés nem volt fenntartható. Ezután az épülő műszaki határzár utolsó szabad átjáróját lezárták egy tehervagonnal, melyre hétsoros pengés drótot tartó acélkeretet erősítettek. A határzár miatt a személyforgalom visszaesett, ezért 2015 novemberében megszűnt a személyforgalom a Röszke–Szeged szakaszon.
2020 január elején feltételes közbeszerzési eljárást írt ki a MÁV a Szeged-Rendező és Röszke országhatár közötti vasútvonal felújításának tervezési és kivitelezési munkáira. Mindennek célja az volt, hogy 2022 nyarára villamosított, modern pálya kösse össze Szegedet és Szabadkát. Az egyvágányú pálya rekonstrukciója során az első két kilométer 80 km/h, azt követően pedig 120 km/h-ra emelik a megengedett sebességet. A munka 2022 januárjában a vasúti pálya felépítményének elbontásával kezdődött el.
A rekonstrukció során teljesen felújítják a vágányokat, korszerűsítik a biztosítóberendezést, váltófűtéseket építenek be. Javítják az útátjárók állapotát és kibővítik az 5-ös számú főút felüljáróját is. Szentmihálytelek néven új megállóhelyet építenek, itt és a röszkei állomáson P+R és B+R parkolókat, esőbeállókat alakítanak ki, valamint modernizálják az utastájékoztatási berendezéseket. Bekötik a vonalat a szegedi központi forgalomirányítási rendszerbe, továbbá a villamosítás miatt új felsővezeték-hálózatot építenek ki. A 13,8 kilométeres szakasz felújítására a V-HÍD 44,870 milliárd forintos ajánlatát fogadták el.
A tervek szerint a vasút jobb oldalán manőverutat alakítanak ki, hogy a vasút mentén élők és a földeken dolgozók közlekedése biztosított legyen, továbbá néhány átjárót megszüntetnek és újakat hoznak létre helyette fénysorompóval ellátva. A közelben élő emberek nyugalma érdekében bizonyos helyekre zajvédő falakat telepítenek.
A jelenlegi röszkei állomásépületet valamelyest renoválják, de funkcióját tekintve az továbbra sem fog üzemelni, helyette új helyen esőbeállót hoznak létre, ahol majd a személyforgalmat bonyolítják.
A MÁV Zrt. tájékoztatása szerint a teherforgalom már nyáron elindulhat a felújított szakaszon, a személyszállítás pedig 2023-ban veheti kezdetét.