Bár a járási hivatalok 2013. január 1-vel kezdték meg működésüket, a mórahalmi ügyintéző rendszer története mégis egyedi, előzmény nélküli, ugyanis az korábban a szegedi járás része volt. A városiasodás és a fejlődő infrastruktúra, a szolgáltatások kibővülése, a körzetközponti közigazgatási feladatok ellátása, a városi önkormányzat térségszervező tevékenysége, valamint az új járási koncepció hozta meg 10 évvel ezelőtt Mórahalom számára a járásközponti státuszt.
Dr. Szántó Mária 10 éve, az indulástól kezdve irányítja az intézményt. A folyamatos hivatalvezetői munkájának elismeréseként május 23-án Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető minisztertől emléklapot vehetett át. A hivatalvezető elmondta, a mórahalmi járás 10 települést foglal magába, közel 30.000 fős lakossággal.
„A rendszer egy évtizedes működésének tapasztalatai alapján bebizonyította létjogosultságát. Az okmányügyintézés, hatósági, szociális-és gyámügyek, földhivatali ügyintézés, valamint foglalkoztatási ügyek miatt már nem kell Szegedre utazni, helyben, több helyszínen, ismerős közegben van lehetőség ezeket intézni. A mórahalmi járás kiemelkedik a fogadott ügyfelek számában, éppen ezért a legutóbbi közigazgatásban elrendelt igazgatási szünet idején a vármegyében három helyszínt jelöltünk ki az ügyfelek fogadására a kormányablakban intézhető ügyekben, ezek Hódmezővásárhely, Szeged és Mórahalom kormányablakai voltak. Előfordul, hogy a mórahalmi kormányablakban 500-nál is ügyfelet fogadnak a kollégáim egy nap alatt, köztük határon túliakat is. Minden hozzánk érkező, tőlünk segítséget kérő emberre egyformán odafigyelünk, hiszen mindenkinek a saját ügye a legfontosabb. Nekünk pedig az, hogy elégedetten távozzanak a hivatalból.”
A Mórahalmi Járási Hivatal telephelyei Mórahalmon, a Millenniumi sétány 17., az István király út 1/A. és a Szegedi út 84. szám alatt találhatóak. Üllésen a kormányablak a Dorozsmai út 40. szám alatt működik az önkormányzat épületében.