0.4 C
Mórahalom
2024.11.24.
NMHH Tamogato LOGO
Kezdőlap Hírek Uniós oltalmat kapott a Homokháti őszibarack-pálinka

Uniós oltalmat kapott a Homokháti őszibarack-pálinka

1162
Uniós oltalmat kapott a Homokháti őszibarack-pálinka. 79-re emelkedett az EU által bejegyzett magyar földrajzi árujelzők száma. A pálinka előállítása a Duna-Tisza közi Homokhátság déli részén, kizárólag az erről a területről származó gyümölcsből történhet. Ízében telt, karakteres, könnyed fanyarság, ugyanakkor visszafogott parfümösség, diszkrét illat jellemzi a Homokháti őszibarack-pálinkát.

Az Európai Bizottság március 7-i döntésével a Homokháti őszibarack-pálinka elnevezés uniós oltalomban részesült. Az Agrárminisztérium Földrajzi Árujelzők Programjának eredményeként így 79-re emelkedett az uniós oltalom alatt álló földrajzi árujelzők száma: 28 élelmiszer, 38 bor és 13 pálinka elnevezése védett az EU területén.

Archív fotó 2018-ból, amikor a megyében a Szegedi Szalámi és a Szegedi Paprika után a zákányszéki Kerekes család pálinkafőzdéjében készült Homokháti őszibarack-pálinka is nemzeti oltalom alá került, földrajzi eredett védett lett.

A Homokháti őszibarack-pálinka előállítása a Duna-Tisza közi Homokhátság déli részén, Szegedtől nyugatra elhelyezkedő meghatározott települések kereskedelmi pálinkafőzdéiben, kizárólag az erről a területről származó őszibarackból történhet.

A pálinka földrajzi területtel való szoros kapcsolata a térség csillámokban gazdag homokos talajának és éghajlatának köszönhető. A Homokhátságra jellemző forró, száraz, aszályos nyarak, a napsütéses órák magas száma és a nagy napi hőingadozás, valamint a talaj adottságainak következtében az ott termesztett őszibarack édessé, zamatossá válik. Az alkalmazott kisüsti lepárlási technológia hatására a pálinkában ezek az érett őszibarackból származó gazdag aromák karakteresen jelennek meg. Ennek eredményeként ízében telt, karakteres, könnyed fanyarság, ugyanakkor visszafogott parfümösség, diszkrét illat jellemzi a Homokháti őszibarack-pálinkát.

A földrajzi árujelző oltalom a jogi védelmen túl növeli a termék megkülönböztethetőségét a kereskedelemben, segíti a fogyasztót a vásárlási döntés meghozatalában, az előállítót terméke népszerűsítésében.

Forrás: Agrárminisztérium