Mintegy száz turistaházat újítottak fel, 150 vízitúra-megállóhely készült el, 2010-től a tavalyi év végéig 1850 kilométer kerékpárút épült, és az idén több mint 300 kilométernyi újabb szakaszt adnak át – tudatta a politikus.
Az újonnan elkészült szakasz egyaránt szolgálja a munkába járókat és a kikapcsolódni vágyókat, az Ópusztaszerre tartó turistákat vagy a Körösök völgyéhez igyekvőket – mondta a kormánybiztos, aki a térségben tervezett beruházások közül a vízitúrákhoz kapcsolódó fejlesztések mellett a Pusztaszer mellett épülő hajtánypályát emelte ki.
Farkas Sándor (Fidesz), a térség országgyűlési képviselője úgy fogalmazott, az Alföldön élők számára a kerékpár mindennapos közlekedési eszköz. A térségben élők régi álma volt a településeket összekötő kerékpárút megépítése.
A képviselő bízik abban, hogy hamarosan elkészül a Szegedet Csongráddal összekötő kerékpárút hiányzó szakasza, illetve teljessé válik a Mindszenttől Szegvárig, illetve Szentesig tartó út is.
A kerékpárút megépítéséhez az érintett települések és a megyei önkormányzat konzorciuma 700 millió forint uniós támogatást nyert el, amit a kormány 340 millió forinttal egészített ki, hogy a Sándorfalva belterületén átvezető régi, keskeny útszakasz teljesen újjáépülhessen.
A 4519-es jelű Csongrád-Szeged összekötő út mentén kialakított 17,6 kilométernyi új kerékpárút az országos és a megyei területrendezési tervben kijelölt országos és térségi hálózatba illeszkedik, része az EuroVelo 11 útvonalnak, és számos régebben vagy közelmúltban épült kerékpárúthoz csatlakozik. A kerékpárút jelentős részben a Pusztaszeri Tájvédelmi Körzet területén és a Natura 2000-es hálózat Alsó-Tisza-völgy Különleges Madárvédelmi Területén halad keresztül.
A kerékpárút mentén két pihenőhely épült, az egyik a Balástya–Dóc összekötő út keresztezése közelében Ópusztaszeren, a másik pedig Sándorfalva határában. A beruházás kivitelezője a kisteleki székhelyű Probart Kft. volt.
Forrás: MTI